Tea 2 főre, kártyagyűjtögetős párbaj, stratégia társasjáték az „Alice csodaországban” világában. Sokunknak volt meghatározó gyerekkori élmény Alice meséje, a furcsa és bolondos világ, amelybe a fehér nyuszit követve jut és ahol együtt teázik Április bolondjáva... Tovább
Állapot: | Újdonság! |
Tea 2 főre, kártyagyűjtögetős párbaj, stratégia társasjáték az „Alice csodaországban” világában.
Sokunknak volt meghatározó gyerekkori élmény Alice meséje, a furcsa és bolondos világ, amelybe a fehér nyuszit követve jut és ahol együtt teázik Április bolondjával, a Kalapossal, és amelyben a kártyalapok a királyi udvar szereplőjeiként kelnek életre.
De még ha nem is volt a kedvencünk a mese, a történet alapján készült Tea 2 főre akkor is magával fog ragadni, ráadásul apróra sem kell zsugorodni hozzá. Az álomvilág furcsaságai kedves és bohó formában köszönnek vissza ebben a társasjátékban, vidám díszletet vonva a könnyed párbaj köré. A játék lapjain sorra köszönnek vissza a király, a királynő, a szív felső, de nem csak ők kerültek kártyára: a mormota, Vigyor kandúr és a fehér nyuszi is.
Mert hogyan is zajlik a Tea 2 főre? Egy-egy ugyanolyan erejű lapokat tartalmazó paklival indítunk és jó pakliépítős játékhoz híven új lapokat fogunk a segítségükkel vásárolni. Hogy ki vásárolhat, az attól függ, hogy a megkevert húzópakli tetejéről felcsapott lapja kinek volt erősebb. Ráadásul a lehetséges vásárlás értéke is attól függ, mekkora a két lap közötti különbség, amit kipótolhatunk piteszeletekkel.
A vásárolt lap a kijátszottal együtt a dobópakliba kerül, azt pedig a húzópakli kifogyása után megkeverjük új húzópaklinak. De ilyenkor csatlakozik hozzá még egy lap, a fehér nyuszié, amely csak egyes erejű, de két csillag díszeleg rajta – ez a játék csillagra megy, nem babra.
Attól, hogy egy kártya a kezünkben (paklinkban) van, még nem jutunk a csillagokhoz. Először "el kell égessük" a lapot, vagyis a királynő parancsára ki kell végezzük. A játék poénja viszont az, hogy nem csak a saját paklinkból tudunk égetni, a királynő szavára a megvásárolható lapok közül választhatunk egy áldozatot, a hóhér felcsapásakor viszont az ellenfél húzópaklijának felső lapját (hacsak ott nem a királynő rejtőzik, ő egyszerűen csak a dobópaklira kerül), illetve égethetünk a zsebórával is. Ugyanis az a játékos, aki vásárolni jogosult, utána dönthet róla, hogy az Alice- ill. a hernyó-kártyával gyűjtött homokórái elköltésével forgat-e egyet a nyuszi zsebóráján, ezzel új akciólehetőséghez jutva. Többek között az égetéshez. Vagy további pontokat lehet vele gyűjteni.
A táblán ötféle kártya paklija hever, amit megvásárolhatunk, és ha egy eladósorban lévő pakli elfogyott, a fölötte lévő pontszerzési lehetőség is aktívvá válik. Hogy mik ezek a lehetőségek? Mondjuk minden megmaradt pitéért vagy homokóráért kaphatunk pontot, vagy azért, ha nekünk van több vásárolt lapunk, vagy mi égettük a legtöbbet. De ne féljünk, hogy a játék kiismerhetővé válik: ezek a pontozólapkák ugyanis kétoldalasak, és minden játék előkészítésekor véletlenszerűen kerülnek a táblára.
A Tea 2 főre nagyon hangulatos és nagyon pörgős játék, és van pár extra azoknak, akik nem rajonganak a szerencsefaktorért (hiszen a pakliépítő játékok sajátossága az, hogy nem tudni, milyen kártya fog következőnek felbukkanni). Az egyik a flamingó. A flamingót birtokló játékos a játék elején, esélyegyenlítés gyanánt, kevesebb pitét kap, cserébe viszont döntetlen kártyapárbaj esetén ő kerül ki győztesnek. És a flamingó nincs bebetonozva, a király kijátszása esetén dönthetünk úgy, hogy elvesszük azt a másik játékostól. Ez a másik lehetőségünk, ha mi nyerjük a párbajt: dönthetünk úgy, hogy nem kártyát veszünk, hanem használjuk a kártya karakterének különleges tulajdonságát. Homokórát vehetünk el a közös készletből, piteszeleteket, forgathatunk a zsebórán és így tovább.
És van még egy kis fricska a játékban, a közös készlet. Ha az kifogyna, de a játékos még jogosult további tokenekre, azokat az ellenfele készletéből kapja meg.
Vagyis így néz ki a játék: a várakozástól feszülten felcsapunk mindketten egy-egy lapot, majd megkönnyebülten/csalódottan vigyorgunk egyet és a nyertes dönt: vásárol vagy tulajdonságot használ. És hogy utána forgatja-e a zsebóra mutatóját. Mindezt persze úgy, hogy a döntését befolyásolhatja a tokenek készlete. Könnyednek látszó taktikai döntések, amelyek aztán keményen visszaüthetnek.
10 éves kortól ajánlott 2 játékos részére, átlagos játékidő 30-40 perc.
Életkor szerint: | 7 - 12 év | 12 éves kortól | Felnőtt játékok |
Fiú/Lány: | fiúknak és lányoknak |
Játékosok Száma Szerint: | csak 2 |
MÁRKA SZERINT: |
|
Kártyajátékok: | Legújabb kártyajátékok | Kártyajátékok gyerekeknek | Kártyajáték felnőtteknek |
Társasjáték: | Legújabb társasjátékok | Társasjátékok fiúknak | Társasjátékok lányoknak | Társasjátékok gyerekeknek | Társasjátékok felnőtteknek | Kétszemélyes társasjátékok | Stratégiai társasjáték |
Értelmi fejlesztés, Kognitív fejlesztés: | Logika fejlesztő játékok, logikai készség |
Ár szerint: | 5000 - 9999 Ft |
Játékok életkor szerint: | Játékok 10 éveseknek | Játékok 11 éveseknek | Játék 12 éven felülieknek | Játékok 18 éven felülieknek | Játékok felnőtteknek | Játékok gyerekeknek | Játékok kisiskolásoknak | Játékok felsősöknek |
Szülinapi ajándék ötletek: | Szülinapi ajándék ötletek fiúknak | Szülinapi ajándék ötletek lányoknak |